سیستم کنترل الکترونیکی پایداری خودرو (ESP) چیست

سیستم کنترل الکترونیکی پایداری خودرو (ESP) چیست؟

امروزه سیستم‌های مختلفی روی خودرو نصب می‌شوند که می‌توانند راحتی و امنیت خودرو را به صورت چشمگیری افزایش دهند. یکی از این سیستم‌ها که احتمالا اسم آن را زیاد شنیده‌اید و روی بسیاری از خودروهای روز دنیا نصب شده‌ است، سیستم ESP می‌باشد. در حقیقت ESP مخفف Electronic Stability Program (سیستم کنترل الکترونیکی پایداری) است که برای بالابردن پایداری خودرو روی آن نصب می‌شود.
این سیستم جدیدترین سیستم حفاظتی خودرو است و از سال ۲۰۰۲ میلادی بر روی ۲۷% از وسایل نقلیه اروپایی، نصب شده است . این آمار در خودروهای ژاپنی و امریکایی ۷۵% بوده و رو به افزایش است. این سیستم برای کنترل مطلوب خودرو و بر روی سطح جاده و حفظ ثبات آن در هنگام پیچیدن، طراحی شده است. اگر راننده با گردش سریع فرمان،کنترل خودرو را از دست بدهد و خودرو بلغزد، سیستم ESP آن را به مسیر اصلی خود بر می‌گرداند. اگر خودرویی در حال حرکت باشد و ناگهان ترمز یکی از چرخ‌های آن فعال شود، به دلیل اختلاف سرعت، در جهت همان چرخ می‌چرخد. راننده با فشردن یکی از پدال‌ها یا اهرم‌های موجود در زیر پای خود، خودرو را به سمت دلخواه، هدایت می‌کند. سیستم ESP هنگام تغییر مسیر ناخواسته خودرو، آن‌را به مسیر اولیه خود باز می‌گرداند.ESP ،لغزش جانبی خودرو را در هنگام گردش فرمان با اعمال نیروی ترمز بر روی یک چرخ، کنترل می‌کند و خودرو را به مسیر مورد نظر راننده بر می‌گرداند.
سیستم کنترل الکترونیکی پایداری خودرو (ESP) چیست
ECU سیستم ESP با استفاده از حسگر فرمان از جهت مورد نظر راننده مطلع می‌شود. حسگر چرخ‌ها و محاسبات، اختلاف سرعت ایجاد شده، وضعیت خودرو را روی سطح، تخمین می‌زند و با مقایسه این دو داده، انحراف خودرو از مسیر مورد نظر، بررسی می‌شود. هنگام گردش فرمان، بین چرخ‌ها و اطلاعات حسگر شتاب، جهت مورد نظر راننده را مشخص می‌کند. اگر لغزش جانبی در خودرو ایجاد شده باشد، سیستم ESP آن‌را به حالت اولیه خود باز می‌گرداند.
جالب است بدانید که این سیستم در کمپانی‌های مختلف، نام‌های مختلفی دارد. به طور مثال آفارومئو به آن VDC، ب‌ام‌و به آن DSC، فراری به آن CST و لکسوس به آن VDIM می‌گوید اما همگی آن‌ها در مفهوم، کار ESP را کرده و به پایداری خودرو در شرایط مختلف کمک می‌کنند.
ما معمولاً در مورد خودروهای پربازده می‌شنویم که دچار کم‌فرمانی و بیش‌فرمانی می‌شوند. این واقعیت وقتی سرعت از حدی بالاتر باشد یا جاده لغزنده باشد یک حقیقت اجتناب ناپذیر است.
سیستم کنترل الکترونیکی پایداری خودرو (ESP) چیست
کم‌فرمانی وقتی حاصل می‌شود که نیروی جلوبرنده مناسب برای خودرو مهیا نیست و خودرو بیشتر تمایل دارد که به راستای مستقیم حرکت کند تا دور بزند. بیش‌فرمانی درست مفهوم مقابل کم‌فرمانی است به‌طوری که خودرو بیشتر تمایل دارد که دور بزند تا اینکه به حرکت مستقیم رو به جلوی خود ادامه دهد. سیستم کنترل الکترونیکی پایداری برای حل کردن دو مشکل فوق دست به کار شده است.
نحوه‌ی عملکرد ESP:
سیستم کنترل الکترونیکی پایداری خودرو (ESP) چیست
سیستم کنترل پایداری به تنهایی عمل نمی‌کند بلکه از دیگر وسایل ایمنی در نظر گرفته شده برای خودرو هم استفاده می‌کند. مانند ترمز ABS و کنترل نیروی رو به جلو (Traction).
مرکز خودرو در واقع قلب سیستم ESP می‌باشد، کنترل حرکت چرخشی حول محور قائم (Yaw). در واقع این سنسور در مرکز واقعی خودرو قرار دارد تا کوچکترین انحراف را احساس کنند. اگر شما جای راننده در خودرو بنشینید این سنسور در سمت راست راننده در پایین قرار دارد. حال مفهوم واقعی Yaw (حرکت چرخشی حول محور قائم) چیست؟ به‌نظر می‌رسد که بیشتر این واژه در صنایع مربوط به دریا نوردی کاربرد داشته باشد. کشتی‌ها و خودروها هر دو Yaw را تجربه می‌کنند که در واقع چرخش حول محور z می‌باشد. اگر سنسورهای کنترلی این چرخش در سیستم ESP انحرافی را مشاهده نمایند آن‌را در کسری از زمان به رایانه مرکزی گزارش می‌دهد و اینجا است که این سیستم وارد عمل می‌شود. در واقع ESP به این صورت وارد عمل می‌شود که کنترل تک تک ترمزهای چرخ‌ها را بر عهده می‌گیرد و همچنین دریچه گاز ورودی موتور را هم کنترل می‌کند. در واقع دریچه گاز (پدال) را کمتر می‌کند تا سرعت خودرو به مقدار مطلوب برسد. سنسورهای به‌کار رفته در این سیستم اختلاف موجود در زاویه خودرو و زاویه چرخش فرمان را احساس می‌کنند و دائما به رایانه مرکزی خودرو گزارش می‌دهند و این رایانه است که با ورودی‌های دریافتی خود، بهترین تصمیم را می‌گیرد.
اجزاء سیستم ESP:
سیستم کنترل الکترونیکی پایداری خودرو (ESP) چیست
قبل از دهه نود میلادی راننده‌ها معمولاً آموزش می‌دیدند که ترمز را ناگهانی فشار ندهند و ضربات با فاصله زمانی کم به پدال بزنند تا از قفل شدن چرخ‌ها و سر خوردن خودرو جلوگیری نمایند. با به وجود آمدن ترمز ABS کار راننده‌ها راحت‌تر شد. در واقع سیستم ABS به طور الکترونیکی با ضرباتی سریع‌تر از راننده که روی پدال می‌زند، از قفل شدن چرخ‌ها جلوگیری می‌کند. این سیستم در واقع از کم‌فرمانی و بیش‌فرمانی تا حدودی جلوگیری می‌کند و قابلیت کنترل خودرو در هنگام ترمزگیری را فراهم می‌کند. سیستم ESP از ABS برای انجام عمل جلوگیری بر روی هر چرخ به طور جداگانه استفاده می‌کند.
سیستم ESP همچنین از کنترل Traction نیز بهره می‌برد. اگر سیستم ESP از لغزش‌های جانبی خودرو جلوگیری می‌نماید اما کنترل Traction از لغزش‌های طولی ممانعت به عمل می‌آورد. اگر سیستم کنترل Traction لغزش و سر خوردن یک چرخ را تشخیص داد، سیستم ESP با دریافت داده‌های مناسب از سنسورها لغزش جانبی خودرو را بررسی می‌کند.
سیستم کنترل پایداری در واقع با سه سنسور اصلی در ارتباط است:
۱- سنسور سرعت دورانی چرخ: بر روی هر چرخی یک سنسور وجود دارد تا سرعت دورانی هر چرخ را محاسبه نماید. این سرعت چرخ با سرعت طولی خودرو در رایانه مرکزی خودرو مقایسه می‌شود و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.
۲- سنسور زاویه فرمان: این سنسور زاویه چرخشی فرمان را اندازه گیری می‌کند. رایانه مرکزی خودرو جهت مورد نیاز راننده را از روی داده‌های این سنسور متوجه می‌شود.
۳- سنسور چرخش حول محور قائم: این سنسور به نام سنسور Yaw معروف است. در وسط خودرو قرار دارد. این سنسور جهت واقعی خودرو را به رایانه مرکزی گزارش می‌دهد. رایانه مرکزی خودرو با توجه به داده‌های این سنسور و سنسور زاویه فرمان تصمیم مناسب را می‌گیرد.
مزایای ESP:
مهم‌ترین مزیتی که می‌توان از این سیستم عنوان کرد کاهش چشم‌گیر تصادفات می‌باشد. هر راننده‌ای ممکن است در شرایط لغزنده مجبور به رانندگی باشد، خواه آب و هوا بارانی باشد یا برفی و یخبندان. سیستم ESP کمک شایانی به حفظ کنترل خودرو در شرایط بد آب و هوایی می‌کند. سیستم ESP بر طبق اظهارات موسسه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) می‌تواند از ۹۰۰۰ هزار تصادفات مرگبار جلوگیری به عمل آورد. همچنین سازمان امنیت ترافیک ملی (NHTSA) اعلام کرده که توانسته ۲۶ درصد تصادفات در خودروهای معمولی و نزدیک به ۴۸ درصد تصادفات مربوط به خودروهای شاسی بلند را کاهش دهد.

مدیریت زمان وبهروری یعنی: (استفاده بهینه ازوقت وعمر)Image result for ‫آموزش رانندگی فوق حرفه ای‬‎

  • دیگر لازم نیست وقت خود رادررفت وآمد بین آموزشگاه ها هدردهید.
  • تصمیم بگیرید!یکباربرای همیشه رانندگی رابیاموزید وبااطمینان کامل برانید.
  • ماموفقیت شمارادرامرآموزش100%تضمین می کنیم!!!
  • آسانترین وسریعترین متدهای آموزش رانندگی درجهان.
  • آموزش صحیح یعنی: دانش، اراده، تعهد، تمرکز، امید، اعتماد به نفس وپشتکار
  • تکنیکهای موفقیت دررانندگی: حافظه خارق العاده، تمرکز، پرورش دقت.
  • جهان امروزجهان تکنولوژی ارتباطات، فن آوری اطلاعات.
  • آموزش علمی وعملی رانندگی با پیشرفته ترین متدهای روز جهانی.
  • تکمیل ترین روش آموزش رانندگی ظرف کوتاه ترین زمان ممکن
  • آنچه راکه می خواهید درirandriving.irبدست آورید!!!
  • اعتبارما اطمینان شماست.
  • کارشناسان مجرب وکارآمد ما درخدمت شما هستند.
  • دقت، سرعت، پیشرفت.کارشناسان مجرب ما به صورت آنلاین وشبانه روزی در خدمت شما هستند. جهت هرگونه مشاوره و رزرووقت قبلی با تلفن گویای:09195575452-09191756615-09192435199 - 09120259536ویا Email:irandriving@gmail.comتماس حاصل فرمایید. ویا به وب سایتirandriving.ir مراجعه ویا عبارت آموزش رانندگی کریمی را درگوگل سرج نمایید.09391459697-09365974832-09220604553

Related image

Image result for ‫اتومیلرانی آلمان‬‎


قیمت دوره ها:

1- دوره مقدماتی ومهارتی مبتدی آموزشگاهی هرجلسه1:30 - 100000Toman

2- دوره نیمه حرفه ایی :پکیج ویژه آموزش رانندگی تکمیلی وحرفه ای خصوصی به گواهینامه دارهای فاقدمهارت رانندگی (آموزش ویژه به گواهینامه دارهایی که فاقد مهارت کافی برای رانندگی هستند. و هرکدام از آنها دارای مشکلات خاص خود در رانندگی می باشند،کسب مهارتهای واقعی و الزامی در رانندگی تابتوانید بدون هیچ گونه استرس و با اطمینان و تسلط کامل وآرامش رانندگی کنید.وازرانندگی خود لذت کامل ببرید. )

هرجلسه -باخودروسورن تضمینی وتخصصی همراه بانکات ریز رانندگی وشرایط ویژه همراه بابرنامه های مدون شده آموزشی :                                         

1:30ساعت 100000Toman

 

2ساعت1300000Toman

2:30ساعت170000Toman

3ساعت200000Toman


حداقل رزرو جلسات 7:30ساعت می باشد.

پکیجهای دوره آموزشی:

پکیج شماره یک:7:30 ساعت500000تومان                           

پکیج شماردو:15ساعت1000000تومان                                                                                                                                                                                  پکیج شمارسه:30ساعت2000000تومان                                            

3-دوره حرفه ای وتخصصی هرجلسه1:30-2000000Toman
4-دوره فوق حرفه ای وفوق تخصصی هرجلسه 1:30 -4000000Toman              


5-آموزش رانندگی باماشین دنده اتوماتیک دوره Genralوعمومی هرجلسه 1:30 400000Toman

 

6- دوره رانندگی تدافعی به صورت گروهی وبادرخواست کتبی سازمان معتبرجهت اخذقرارداد.7-دوره رانندگی تهاجمی به صورت گروهی وبادرخواست کتبی سازمان معتبرجهت اخذقرارداد.ضمنا به اطلاع بازدیدکنندگان عزیر وگرانقدرمی رساند بزودی بزرگترین پروتال رانندگی درخاورمیانه توسط مهندس رامتین کریمی راه اندازی خواهد شد. باتشکرازشما.لطفا بردباروشکیبا باشید.

آموزش رانندگی تکمیلی وحرفه ای به گواهینامه دارها 09191756615-09192435199-09195575452-09365974832 - 09120259536 

Related image


آموزش صفرتاصدرانندگی

09191756615-09192435199-09195575452-09365974832 - 09120259536 برچسب ها: آموزش رانندگی شهری|آموزش رانندگی ویژه گواهینامه دارها|آموزش رانندگی برای گواهینامه دارها|گواهینامه دارها|رانندگی بدون استرس|پارک دوبل|رانندگی درترافیک|آموزش تضمینی رانندگی|تعلیم رانندگی|آموزش حرفه ای رانندگی|آموزش خصوصی رانندگی|مربی رانندگی|نیم کلاج|رانندگی100درصد|رانندگی|رانندگی مبتدی تاپیشرفته آموزش رانندگی به بانوان|رانندگی راحت|آموزش تضمینی رانندگی درتهران|آموزش رانندگی درکرج|آموزش رانندگی به گواهینامه داران|بالابردن سطح رانندگی|آموزش خصوصی رانندگی|آموزش خصوصی رانندگی بانوان|آموزش رانندگی خانمها|تسلط به کلاج|رانندگی به ترافیک|آموزش رانندگی درترافیک|آموزش رانندگی دراتوبان|تقویت کیفیت رانندگی|آموزش تخصصی رانندگی|آموزش رانندگی+آموزشگاه رانندگی+آموزش رانندگی به گواهینامه دارها+مربی آموزش رانندگی+آموزش رانندگی خصوصی+آموزش رانندگی درگوگل+رانندگی+آموزش رانندگی فوق حرفه ای+آموزش رانندگی حرفه ای+آموزش رانندگی درفیس بوک+آموزش رانندگی درگوگل پلاس+آموزش رانندگی درتلگرام+آموزش رانندگی دراینستاگرام+آموزش رانندگی دراینترنت+آموزش رانندگی درآمریکا+آموزش رانندگی درامارات+آموزش رانندگی درآلمان+آموزش رانندگی درعربستان+آموزش رانندگی درقطر+آموزش رانندگی درترکیه+آموزش رانندگی درکویت+آموزش رانندگی درتهران+آموزش رانندگی درکرج+آموزش رانندگی درکانادا+آموزش رانندگی مجازی+مربی تعلیم رانندگی+آموزش رانندگی درغرب تهران+آموزشگاه رانندگی درغرب تهران+آموزش رانندگی درشرق تهران+آموزشگاه رانندگی درشرق تهران+آموزشگاه رانندگی درشمال تهران+آموزش رانندگی درشمال تهران+آموزش رانندگی درجنوب تهران+آموزشگاه رانندگی درجنوب تهران+آموزش رانندگی به زنان+آموزش رانندگی به بانوان+رانندگی زنان+آموزش رانندگی تهاجمی+آموزش رانندگی به گواهینامه داران+گواهینامه رانندگی+گواهینامه بین المللی رانندگی+رانندگی خصوصی+آیین نامه رانندگی+آموزش آیین نامه رانندگی+آموزش ریس+اتومبیلرانی+آموزش علمی وعملی رانندگی+سامانه رانندگی+سامانه آموزش رانندگی+خریدوفروش خودرو+آموزش رانندگی بادنده اتوماتیک+آموزش رانندگی بین المللی+آموزش رانندگی ب1+آموزش رانندگی مختص گواهینامه دارها+آموزش رانندگی ویژه گواهینامه دارها+آموزش رانندگی درکرج+آموزشگاه رانندگی درکرج+آموزش رانندگی حرفه ای به بانوان+آموزش رانندگی حرفه ای به زنان+آموزشگاه رانندگی حرفه ای+آموزشگاه رانندگی حرفه ای درتهران+آموزشگاه رانندگی حرفه ای درکرج+آموزش رانندگی درمرکزتهران+آموزشگاه رانندگی درمرکزتهران+رانندگی حرفه ای+آموزش عملی رانندگی+آموزش رانندگی مبتدی+آموزش رانندگی به مبتدیان+آموزش رانندگی ازدرب منزل+آموزش رانندگی تضمینی+آموزش رانندگی +آموزش نکات رانندگی+آموزش رانندگی مبتدی تاپیشرفته+آموزش رانندگی درایتالیا+آموزش رانندگی دراسپانیا+آموزش رانندگی دراسترالیا+مربی رانندگی+مربی آموزش رانندگی تضمینی+مربی آموزش رانندگی عالی+مربی آموزش رانندگی خوب+مربی آموزش رانندگی به بانوان+مربی آموزش رانندگی به زنان+آموزش رانندگی عالی+آموزش رانندگی خوب+آموزش رانندگی تضمینی+بهترین مربی آموزش رانندگی+بهترین آموزشگاه رانندگی+بهترین مربی آموزش رانندگی برای زنان+بهترین مربی آموزش رانندگی برای بانوان+آموزش رانندگی درقم+آموزش رانندگی دراراک+آموزش رانندگی درتبریز+آموزش رانندگی دراهواز+آموزش رانندگی درخمین+آموزش رانندگی دراصفهان+آموزش رانندگی درانزلی+آموزش رانندگی درارومیه+آموزش رانندگی درکرمانشاه+آموزش رانندگی درخراسان رضوی+استخدام مربی زن رانندگی+مربی زن رانندگی+مربی زن رانندگی عالی+قیمت خودرو+آموزش رانندگی باخودروشخصی شما+آموزش رانندگی به گواهینامه دارها+آموزشگاه رانندگی+آموزش رانندگی+آموزش رانندگی، آموزشگاه رانندگی، آموزش رانندگی به گواهینامه دارها، آموزش رانندگی خصوصی، آموزش رانندگی حرفه ای، آموزش رانندگی باخودرو شخصی شما، آموزش رانندگی به بانوان،

برچسب ها: برچسب ها: آموزش رانندگی شهری|آموزش رانندگی ویژه گواهینامه دارها|آموزش رانندگی برای گواهینامه دارها|گواهینامه دارها|رانندگی بدون استرس|پارک دوبل|رانندگی درترافیک|آموزش تضمینی رانندگی|تعلیم رانندگی|آموزش حرفه ای رانندگی|آموزش خصوصی رانندگی|مربی رانندگی|نیم کلاج|رانندگی100درصد|رانندگی|رانندگی مبتدی تاپیشرفته آموزش رانندگی به بانوان|رانندگی راحت|آموزش تضمینی رانندگی درتهران|آموزش رانندگی درکرج|آموزش رانندگی به گواهینامه داران|بالابردن سطح رانندگی|آموزش خصوصی رانندگی|آموزش خصوصی رانندگی بانوان|آموزش رانندگی خانمها|تسلط به کلاج|رانندگی به ترافیک|آموزش رانندگی درترافیک|آموزش رانندگی دراتوبان|تقویت کیفیت رانندگی|آموزش تخصصی رانندگی|آموزش رانندگی+آموزشگاه رانندگی+آموزش رانندگی به گواهینامه دارها+مربی آموزش رانندگی+آموزش رانندگی خصوصی+آموزش رانندگی درگوگل+رانندگی+آموزش رانندگی فوق حرفه ای+آموزش رانندگی حرفه ای+آموزش رانندگی درفیس بوک+آموزش رانندگی درگوگل پلاس+آموزش رانندگی درتلگرام+آموزش رانندگی دراینستاگرام+آموزش رانندگی دراینترنت+آموزش رانندگی درآمریکا+آموزش رانندگی درامارات+آموزش رانندگی درآلمان+آموزش رانندگی درعربستان+آموزش رانندگی درقطر+آموزش رانندگی درترکیه+آموزش رانندگی درکویت+آموزش رانندگی درتهران+آموزش رانندگی درکرج+آموزش رانندگی درکانادا+آموزش رانندگی مجازی+مربی تعلیم رانندگی+آموزش رانندگی درغرب تهران+آموزشگاه رانندگی درغرب تهران+آموزش رانندگی درشرق تهران+آموزشگاه رانندگی درشرق تهران+آموزشگاه رانندگی درشمال تهران+آموزش رانندگی درشمال تهران+آموزش رانندگی درجنوب تهران+آموزشگاه رانندگی درجنوب تهران+آموزش رانندگی به زنان+آموزش رانندگی به بانوان+رانندگی زنان+آموزش رانندگی تهاجمی+آموزش رانندگی به گواهینامه داران+گواهینامه رانندگی+گواهینامه بین المللی رانندگی+رانندگی خصوصی+آیین نامه رانندگی+آموزش آیین نامه رانندگی+آموزش ریس+اتومبیلرانی+آموزش علمی وعملی رانندگی+سامانه رانندگی+سامانه آموزش رانندگی+خریدوفروش خودرو+آموزش رانندگی بادنده اتوماتیک+آموزش رانندگی بین المللی+آموزش رانندگی ب1+آموزش رانندگی مختص گواهینامه دارها+آموزش رانندگی ویژه گواهینامه دارها+آموزش رانندگی درکرج+آموزشگاه رانندگی درکرج+آموزش رانندگی حرفه ای به بانوان+آموزش رانندگی حرفه ای به زنان+آموزشگاه رانندگی حرفه ای+آموزشگاه رانندگی حرفه ای درتهران+آموزشگاه رانندگی حرفه ای درکرج+آموزش رانندگی درمرکزتهران+آموزشگاه رانندگی درمرکزتهران+رانندگی حرفه ای+آموزش عملی رانندگی+آموزش رانندگی مبتدی+آموزش رانندگی به مبتدیان+آموزش رانندگی ازدرب منزل+آموزش رانندگی تضمینی+آموزش رانندگی +آموزش نکات رانندگی+آموزش رانندگی مبتدی تاپیشرفته+آموزش رانندگی درایتالیا+آموزش رانندگی دراسپانیا+آموزش رانندگی دراسترالیا+مربی رانندگی+مربی آموزش رانندگی تضمینی+مربی آموزش رانندگی عالی+مربی آموزش رانندگی خوب+مربی آموزش رانندگی به بانوان+مربی آموزش رانندگی به زنان+آموزش رانندگی عالی+آموزش رانندگی خوب+آموزش رانندگی تضمینی+بهترین مربی آموزش رانندگی+بهترین آموزشگاه رانندگی+بهترین مربی آموزش رانندگی برای زنان+بهترین مربی آموزش رانندگی برای بانوان+آموزش رانندگی درقم+آموزش رانندگی دراراک+آموزش رانندگی درتبریز+آموزش رانندگی دراهواز+آموزش رانندگی درخمین+آموزش رانندگی دراصفهان+آموزش رانندگی درانزلی+آموزش رانندگی درارومیه+آموزش رانندگی درکرمانشاه+آموزش رانندگی درخراسان رضوی+استخدام مربی زن رانندگی+مربی زن رانندگی+مربی زن رانندگی عالی+قیمت خودرو+آموزش رانندگی باخودروشخصی شما+آموزش رانندگی به گواهینامه دارها+آموزشگاه رانندگی+آموزش رانندگی+آموزش رانندگی، آموزشگاه رانندگی، آموزش رانندگی به گواهینامه دارها، آموزش رانندگی خصوصی، آموزش رانندگی حرفه ای، آموزش رانندگی باخودرو شخصی شما، آموزش رانندگی به بانوان،

تاریخ : چهارشنبه 14 خرداد 1399 | 11:02 ب.ظ | نویسنده سایت : رامتین کریمی | نظرات

1- اتومبیل اتوماتیک دارای ۲

پدال ( گاز و ترمز ) می باشد که برای استفاد ه از این دو پدال فقط از پای

راست استفاده نموده و از پا ی چپ به هیچ وجه استفاده نگردد.

2- اتومبیل دنده اتوماتیک درقسمت کنسول و محل صفحه دسته دنده دارای علامت

هایی با حروف (P – پارک) ، (R – دنده عقب ) ،( N – خلاص ) ، (D – دنده

حرکت به جلو ) ، ( M – دنده های دستی ) می باشد .

3- جهت استارت زدن لازم است دنده در حالت پارک (P) پای راست روی پدال ترمز بوده وسپس استارت بزنید.

4- بعد از روشن شدن اتومبیل ( بنا به تصمیم شما در حرکت جلو و یا عقب )

دنده را در حالت ( D) جلو و یا (R) عقب گذاشته و پای خود را آهسته از روی

پدال ترمز برداشته سپس خودرو حرکت می نماید .

5- بعد از این حالت پای خودرا روی پدال گاز گذاشته تا به حرکت اتومبیل سرعت دهید.

6- درصورتیکه قصد توقف دارید ، پا را از روی پدال گاز برداشته و روی پدال

ترمز قرار داده و پس از توقف کامل دنده را از حالت ( D ) و یا (R) خارج ودر

حالت (N) و یا (P) قرار دهید.

7- در صورتیکه قصد توقف طولانی دارید قبل از تغییر دنده ترمز دستی را کشیده و سپس دنده را در حالت(P ) قراردهید.

8- در توقف های کوتاه ( ترافیک و توقف کمتر از ۲ دقیقه ) فقط پا روی پدال

ترمز قرار داده و تغییر حالت دنده به P, N خودداری نمایید .(استهلاک بی

مورد به گیربکس وارد می شود ) .

9- برای اینکه در جاده های کوهستانی و در شیب زیاد به گیربکس فشار نیاید ،

دنده را در حالت دنده دستی ( ۲و یا ۳ )قرار دهید تا از کم و یا زیاد شدن

دنده به طور اتوماتیک جلو گیری نموده و سرعت اتومبیل تحت کنترل شما قرار

گیرد .

10- درخودروهای ۲۰۶ تیپ ۶و خودروهای تیپ ترونیک می توانید در ترافیک های

سنگین و طولانی از دنده دستی (M ) استفاده نموده تا از اتومات نمودن در

دنده های سنگین جلوگیری شود( بیشترین استهلاک از این قسمت می باشد ) .

11- به هیچ عنوان جهت تسهیل درحرکت ( حتی حرکت آهسته ) دسته دنده را درحالت ( N) قرارندهید .

12- درخودرو ۲۰۶ تیپ ۶ تغییر حالت دسته دنده از اتومات به دستی (D به M)ویا بالعکس درهرسرعت امکان پذیر می باشد .

13- درصورت نیاز به حمل خودرو به هیچ وجه روی ۴ چرخ بکسل نشود( زمان حمل چرخهای جلو از زمین جدا باشد )

14- به هیچ عنوان د رحرکت ( حتی حرکت خیلی ساده ) دنده را به حالت P قرار

ندهید دراین حالت به دنده P آسیب جدی وارد گردیده و ممکن است گیربکس قفل

نماید .

15- درقسمت کنسول و محل صفحه دسته دنده ، تکمه های ( S) اسپورت و(E )

اقتصادی و (*) اسنو را ملاحظه می فرمایید . تکمه ( E ) برای

رانندگی در شرایط عادی و تکمه (S) برای رانندگی با شتاب و سرعت بیشتر

بوده و الزاماً مصرف بنزین بالا تر خواهد رفت و تکمه ( * ) جهت رانندگی در

سطوح لغزنده ( برف ) می باشد که در دنده ۲حرکت می کند .

16- در خودروهای پژو پارس اضافه بر تکمه ( S و *) دارای تکمه (۱) می باشد

که فقط در حالت دنده دستی ۲ قابل استفاده می باشد که پس از انتخاب تکمه (

۱) خودرو فقط با دنده ۱ حرکت می کند .

17- جهت طول عمر بیشتر گیربکس بهتراست روغن گیربکس هر ۳۵/۰۰۰ کیلومتر توسط نمایندگی مجاز چک شودودر صورت نیاز تعویض گردد .

18- شستشوی موتور و گیربکس با آب با عث وارد آمدن ایرادات احتمالی و خسارت

در قسمت برقی و اتصالات و ecu ( کامپیوتر ) می گردد، لذا خواهشمند است

از شستشوی موتور با آب جداً خودداری نمایید .

چگونگی تعو یض دنده ها در اتومبیل های مجهز به گیربکس اتوماتیک

یکی از ویژگی های جعبه دنده های خودکار اتومبیل این است که اگر راننده قصد سبقت گرفتن از خودروهای دیگر، بالا رفتن از سربالایی و یا پایین آمدن از یک سراشیبی را داشته باشد، می تواند مناسبترین دنده را بدون دخالت راننده انتخاب کند که البته نحوه انجام این عمل تا حد بسیار زیادی به کارایی گیربکس، راندمان موتور و نحوه برنامه ریزی واحد کنترل الکترونیکی (ECU) و… بستگی دارد اما حتی در اتومبیل های مجهز به گیربکس اتوماتیک، راننده می تواند در صورت تمایل در تعویض دنده ها کنترل داشته باشد و با تغییر عادات رانندگی خود و استفاده از دنده های سبکتر در موقع معین هم، باعث افزایش نیروی تولید و به دنبال آن افزایش راندمان شود.
تعویض دنده در گیربکس اتوماتیک عملکرد جعبه دنده خودکا در اتومبیل توسط کامپیوتر کنترل می شود و به گونه ای برنامه ریزی شده که موتور همواره در مناسب ترین شرایط از نظر دور موتور نگه می دارد بنابراین هر زمان که میزان دور موتور از حد معینی تجاوز می کند، گیربکس به طور خودکار دنده را سبک کرده تا اینکه موتور با دور پایین تری به حرکت خود ادامه دهد. ضمناًهنگامی که میزان دور موتور پایین تر از حد معین شود مجدداًگیربکس به طور خودکار دنده را سنگین کرده تا بتواند در دور بالاتر، میزان نیروی مورد نیاز را تولید کند.
چگونگی سنگین کردن دنده وادار کردن یک گیربکس اتوماتیک به تعویض و سنگین کردن دنده، کار آسانی بوده و کافی است به این صورت عمل کنید:1- به منظور افزایش میزان دور موتور و رساندن آن به میزانی فراتر از حد مجاز، پای خود را تا حد امکان روی پدال گاز فشار دهید. معمولا این حالت در شرایطی اتفاق می افتد که قصد سبقت گرفتن یا ورود سریع به یک بزرگراه را داشته باشید.2- بعد از آنکه تعویض دنده ها و معکوس شدن آنها انجام گرفت، می توانید به منظور جلوگیری از افزایش بیش از حد سرعت حرکت فشار پای خود را روی پدال گاز کاهش دهید.3- بعد از بالا رفتن از یک سربالایی و یا سبقت از اتومبیل مورد نظر، این امکان را به گیربکس بدهید که دنده سبکتر را انتخاب کند این امر هنگامی که نیازی به فشار اوردن به موتور نباشد، به صورت خودکار اتفاق می افتند
چگونگی سبک کردن دنده برای وادار کردن یک گیربکس اتوماتیک به سبک تر کردن و انتخاب دنده های پایین تر در حین حرکت به این صورت عمل کنید.1- جهت نزدیک شدن به وضعیتی که نیازمند استفاده از دنده های سبکتر در گیربکس هستید، کافی است فشار پای خود را روی پدال گاز کاهش دهید.2- امکان سبک کردن دنده را به گیربکس بدهید.3- سعی کنید تا زمانی که مایل هستید، با ثابت نگه داشتن سرعت حرکت، دنده انتخابی در گیربکس را تغییر ندهید.
چگونگی استفاده صحیح از دنده های کمی
شرایط خاصی وجود دارد که راننده نیاز به استفاده از دنده های کمکی که در جعبه دنده های خودکار با لیبل هایی مانند >، > و یا > مشخص می شود دارد. اما در هر موردی به کارگیری نامناسب آنها می تواند موجب آسیب دیدگی گیربکس شود. لذا لازم است که در موارد زیر، این نکات رعایت گردد.
1- یدک کشیدن بارهای سنگین:
چنانچه برای یدک کشیدن بارهای سنگین مانند قایق، وانت، کامیونت، و… از دنده های کمکی استفاده نکنید احتمال دارد گیربکس آسیب ببیند. زیرا کارکرد آنها به گونه ای برنامه ریزی شده که فقط با وزن خود خودرو متناسب باشد. لذا زمانی که تغییر زیادی در این وزن ایجاد می شود تاثیرات مخربی روی گیربکس خواهد داشت. به کارگیری دنده های کمکی در چنین مواردی این اطمینان را به وجود می آورد که مجموعه جعبه دنده برای حمل بار از دور موتورهای بالاتر استفاده میکند.
2- بالا رفتن از سربالایی تند:
گیربکس اتوماتیک خودرو هنگام بالا رفتن از سربالایی و پرشیب یکی تپه با مسیرهای کوهستانی دشوار، در وضعیتی مشابه و یدک کشیدن بارهای سنگین قرا می گیرد، زیرا نیروی جاذبه با پس کشیدن خودرو، در اصل همان کاری را انجام می دهد که بار سنگین در شرایط معمولی انجام می دهد. لذا مادامی که در حال بالا رفتن از یک سربالایی دشوار هستید. حتما از دنده کمک گیربکس استفاده کنید.
3- پایین آمدن از یک سراشیبی تند و تیز:
یکی از شیوه هایی که برخی رانندگان از آن آگاهی ندارند، استفاده از دنده های کمکی در پایین آمدن از سراشیبی های تند است. انجام این کار باعث صرفه جویی در استفاده از سیستم ترمز و طولانی تردن عمر لنت ها می شود. ترمز گرفتن در حین پایین آمدن از سراشیبی ها می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد آنها و بعضا از دست دادن توان توقف توسط ترمز ها شود، بنابراین انتخاب دنده های کمکی یا سنگین و استفاده از چیزی به نام ترمز موتور ( یعنی جذب بخشی از نیروی سراشیبی توسط پیستون های موتور)، باعث کاهش سرعت پایین آمدن می شود. البته هنوز هم در چنین وضعیتی شما به نیروی ترمز احتیاج خواهید داشت ولی اینگونه، در بخش عمده ای از طول سفر از استفاده از آن خودداری می کنید.

در ماشین هایی مثل سوناتا و امثال ماشین هایی که ” تیپترونیک ” هستند ; این توانایی رو داریم که از سه حالت دنده استفاده کنیم :» حالت معمولی : دنده رو حالت “D” قرار می گیره ; با گاز دادن به ماشین و دور موتور رو رسوندن به 2500 تا 3500 دنده رو عوض میکنه برامون و اگه تخته کنیم روی 4000 تا تعویض میزنه و اگر هم بی هوا و ناگهانی تا آخر فشار بدیم واسمون معکوس میکشه!» حالت اسپرت : دنده رو حالت تیپ ترونیک که دور موتور رو براموت تا رد لاین پر میکنه و بعدش تعویض میده» حالت ترونیک : دنده رو حالت تیپ ترونیک که دیگه اینبار تعویض هاش دسته خودمونه و با بالا و پایین کردن دنده ; تعویض میدیم دنده رو ! و حالا یه بحثی هم هست ! که یوقت اگه اشتباه دنده بدید مثلا 4 به 1 دیگه هوشمند نیست و گیربکس و تعمیرگاه تورا میخواند!یک نوع گیربکس دیگه هم هستن که حالت تیپترونیک ندارن ; معروف ترینش ماکسیما است دراین وضعیت اگه بی هوا و ناگهانی گاز رو تا آخر فشار بدیم 2 تا دنده معکوس میکشه مثلا از 4 میاد 2

البته تو اغلب خودروهای جدید مثل لندکروز c200 اگر در حالت دستی دندهء مناسب داده نشه دنده تعویض نمیشه و سیستم یک آلارمی رو پخش میکنه که نشان از هوشمند بودن سیستم میده کنار دسته دندهء لندکروز یک کلید وجود داره اگر بسمت راست بدیم میشه pwr واگر بسمت چپ فشار بدیم میشه 2nd که حالت اول به معنی همون حالت اسپرت و حالت دوم همون حالت نرم (لغزنده)و قسمت وسط هم حالت استاندارد هستشدر مورد ماشین های آمریکایی قدیمی هم کنار گیربکس یک شیلنگ هستش که قطرش اندازهء خودکاره اگه اونو دربیاریم (البته یک مقدار روغن از توش میریزه)یک پیچ رو مشاهده میکنیم که اگر اون پیچ رو ببندیم فشار توربین بالاتر میره ودنده دیرتر و در دور بالاتری تعویض میشه ولی اگر اونو باز کنیم دنده زود تر و نرمتر تعویض میشه Image result for ‫آموزش رانندگی با دنده اتوماتیک‬‎

قیمت دوره ها:

1- دوره مقدماتی ومهارتی مبتدی آموزشگاهی هرجلسه1:30 - 100000Toman

2- دوره نیمه حرفه ایی :پکیج ویژه آموزش رانندگی تکمیلی وحرفه ای خصوصی به گواهینامه دارهای فاقدمهارت رانندگی (آموزش ویژه به گواهینامه دارهایی که فاقد مهارت کافی برای رانندگی هستند. و هرکدام از آنها دارای مشکلات خاص خود در رانندگی می باشند،کسب مهارتهای واقعی و الزامی در رانندگی تابتوانید بدون هیچ گونه استرس و با اطمینان و تسلط کامل وآرامش رانندگی کنید.وازرانندگی خود لذت کامل ببرید. )

هرجلسه -باخودروسورن تضمینی وتخصصی همراه بانکات ریز رانندگی وشرایط ویژه همراه بابرنامه های مدون شده آموزشی :                                         

1:30ساعت 100000Toman

 

2ساعت1300000Toman

2:30ساعت170000Toman

3ساعت200000Toman


حداقل رزرو جلسات 7:30ساعت می باشد.

پکیجهای دوره آموزشی:

پکیج شماره یک:7:30 ساعت500000تومان                           

پکیج شماردو:15ساعت1000000تومان                                                                                                                                                                                  پکیج شمارسه:30ساعت2000000تومان                                            

3-دوره حرفه ای وتخصصی هرجلسه1:30-2000000Toman
4-دوره فوق حرفه ای وفوق تخصصی هرجلسه 1:30 -4000000Toman              


5-آموزش رانندگی باماشین دنده اتوماتیک دوره Genralوعمومی هرجلسه 1:30 400000Toman


برچسب ها: آموزش رانندگی بادنده اتوماتیک، آموزش رانندگی باماشین دنده اتوماتیک، آموزش رانندگی به گواهینامه دارها باماشین دنده اتوماتیک، آموزشگاه رانندگی باماشین دنده اتوماتیک، رانندگی بادنده اتوماتیک، آموزش رانندگی+آموزشگاه رانندگی+آموزش رانندگی به گواهینامه دارها+مربی آموزش رانندگی+آموزش رانندگی خصوصی+آموزش رانندگی درگوگل+رانندگی+آموزش رانندگی فوق حرفه ای+آموزش رانندگی حرفه ای+آموزش رانندگی درفیس بوک+آموزش رانندگی درگوگل پلاس+آموزش رانندگی مجازی+مربی تعلیم رانندگی+آموزش رانندگی در غرب تهران+آموزشگاه رانندگی در غرب تهران+آموزش رانندگی درشرق تهران+آموزشگاه رانندگی درشمال تهران+آموزشگاه رانندگی درجنوب تهران+آموزش رانندگی به زنان+آموزش رانندگی به بانوان+رانندگی زنان+آموزش رانندگی تهاجمی+آموزش رانندگی به گواهینامه داران+گواهینامه رانندگی+گواهینامه بین المللی رانندگی+رانندگی خصوصی+آیین نامه رانندگی+آموزش آیین نامه رانندگی +آموزش ریس+اتومبیلرانی+آموزش علمی وعملی رانندگی+سامانه رانندگی+خرید وفروش خودرو+آموزش رانندگی بادنده اتوماتیک+آموزش رانندگی بین المللی-آموزش رانندگی ب1 +آموزش رانندگی مختص گواهینامه دارها+آموزش رانندگی ویژه گواهینامه دارها+آموزش رانندگی درکرج+آموزشگاه رانندگی درکرج+آموزش رانندگی حرفه ای به زنان+آموزشگاه رانندگی حرفه ای+آموزش رانندگی درمرکزتهران+آموزشگاه رانندگی درمرکزتهران+رانندگی حرفه ای+آموزش عملی رانندگی+آموزش رانندگی مبتدی+آموزش رانندگی نکات رانندگی+آموزش رانندگی مبتدی تاپیشرفته+آموزش رانندگی درامریکا+آموزش رانندگی درآلمان+آموزش رانندگی درترکیه+آموزش رانندگی درایتالیا+آموزش رانندگی دراسپانیا+آموزش رانندگی دراسترالیا+آموزش رانندگی درکانادا+ مربی رانندگی+استخدام مربی زن رانندگی+قیمت خودرو+driving+ranandegi+raceing+........، آموزش رانندگی(09120259536) آموزش نیم کلاج و کنترل ماشین در سربالایی توسط کلاج اموزش حرفه ای رانندگی توسط مربی با سابقه 20 سال آموزش رانندگی عملی آموزشگاه رانندگی آموزش رانندگی بصورت فیلم تعویض دنده تشخیص حدود ماشین و داشتن هوشیاری در هنگام رانندگی آموزش رانندگی در تهران صفحه آمپر و علائم هشدار دهنده آن بیشتر شدن حساسیت فرمان با افزایش سرعت تدریس خصوصی رانندگی کلاس رانندگی پارک دوبل عیب یابی و تعویض فیوزهای سوخته روشن کردن ماشین با هل دادن مطالبی مفید در مورد فشار باد تایر و رینگ ها آموزش تنظیم صندلی و نحوه گرفتن پدالها بازدید های خودرو و لوازم مورد نیاز قبل از سفر آشنایی با ترمز ومهارت ترمز گیری رانندگی در آزاد راه ها نکاتی در مورد عادت های صحیح در رانندگی نکات مهمی که در رانندگی باید بدانیم دور دو فرمانه نحوه بنزین زدن به ماشین نکاتی در مورد آینه ها و تنظیم آنها جوش آوردن خودرو و اقدامات لازم آموزش دنده عقب نکاتی در مورد خرید تایر نحوه پنچرگیری دانستنیهای رانندگی پاسخگویی به نظرات خوانندگان این وبلاگ راه های برطرف کردن بخار شیشه های خودرو در زمستان آموزش نکات رانندگی آموزش خصوصی رانندگی اموزش اموزش حرفه ای رانندگی آموزش رانندگی خصوصی اموزش عملی رانندگی آموزش تصویری رانندگی آموزش تضمینی نیم کلاج نیم کلاج در سربالایی اموزش نیم کلاج و نکات ریز و درشت اموزش رانندگی با دنده اتوماتیک مربی خصوصی آموزش رانندگی،

تاریخ : چهارشنبه 14 خرداد 1399 | 11:02 ب.ظ | نویسنده سایت : رامتین کریمی | نظرات
تعداد کل صفحات : 4 :: 1 2 3 4
لطفا ازصفحه اصلی و دیگر صفحات نیز دیدن فرماییدبردباروشکیبا باشید
.: لطفا ازکلیه صفحات وصفحه اول بازدیدفرماییدودرصورت لزوم بامامشاوره رایگان داشته باشید هرآنچه درزمینه آموزش رانندگی واطلاعات بروز ومرجع خودرو میخواهید بامامشاوره کنید آکادمی مادوره های زیررابرگزارمی کند:1-دوره مقدماتی رانندگی 2-دوره نیمه حرفه ای رانندگی 3-دوره حرفه ای رانندگی 4-دوره فوق حرفه ای رانندگی 5-دوره رانندگی تدافعی 6-دوره رانندگی تهاجمی .تلفن های گویا:09391459697-09365974832-09195575452-09192435199-09191756615-09120259536باتشکرازبردباری وشکیبایی شما irandriving.ir :.
 google-site-verification: google2594e9e0f9571010.htmlتماس شبانه روزیgoogle-site-verification:09120259536
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات