تبلیغات
google-site-verification: google2594e9e0f9571010.htmlgoogle-site-verification: آموزش رانندگی فوق حرفه ای وفوق تخصصی بین المللی مهندس رامتین کریمی با بیش از 20 سال سابقه درخشان - آموزشگاه رانندگی


جهت عضویت و پیوستن به کانال آموزش رانندگی فوق حرفه ای وفوق تخصصی بین المللی مهندس رامتین کریمی برروی لوگووتصویربالا کلیک کنید.

https://telegram.me/ramtinkarimi

ramtinkarimi@

irandriving.ir

نرم رانندگی کردن Smooth driving

همیشه بهترین راننده ها کسانی هستند که نرم رانندگی می کنند.
وقتی شما با ۵۰٪ از توان ماشین تان رانندگی می کنید، می توانید فرمان سریع بدهید، ناگهان پدال گاز را بفشارید، ناگهان ترمز کنید و یا بدون هماهنگ کردن دور موتور، دنده را تعویض کنید که باعث از دست دادن زمان در مسابقه می شود و احتمال حادثه را نیز بالا می برد. ولی زمانی که شما بر روی حد ماشین رانندگی می کنید دیگر نمی توانید فرمان سریع (شوک) بدهید، نمی توانید ناگهان گاز را بفشارید یا ناگهان و با ضربه، ترمز کنید زیرا کوچکترین ناهماهنگی باعث از دست رفتن کنترل می شود پس نرم برانید.


هدایت کردن و فرمان دادن Steering

دستها را بر روی فرمان بر روی ساعت ۹ و ۳ قرار دهید در این حالت احتیاج به حرکت دست بر روی پیچها نخواهید داشت مگر اینکه ماشین شما برای مسابقه ست آپ نشده باشد و زاویه ی چرخش آن زیاد باشد که تعویض جای دست در این حالت قدرت رانندگی نرم را از شما می گیرد.







Gear changing

تعویض دنده به نرمی در گیربکس های دستی
در ماشین های قوی و پرقدرت برای تعویض دنده، پا را از روی گاز بردارید و بعد از تعویض سریع و نرم دنده، دوباره به نرمی گاز بدهید .


Weight transfers

انتقال وزن
یکی از مهمترین عوامل در رانندگی حرفه ای، انتقال وزن در جلو، عقب، چپ و راست ماشین می باشد .
به فرض قبل از ورود به پیچ هایی که احتیاج به ترمز ندارند، می توانید لحظه ای پا را قبل از پیچیدن از روی گاز بردارید که باعث انتقال وزن به جلو و چسبندگی بیشتر چرخ های جلو می شود .


حال به توضیح جداگانه و دقیق تر هر قسمت می پردازیم .






Grip گرفتگی یا چسبندگی

Grip در لاستیک ها نقش مهمی دارد که باعث حرکت خودرو، پیچیدن و توقف خودرو می شود گرچه این گرفتگی بین لاستیک و سطح پیست تا حد مشخصی می باشد که به آن، limit یا حد لاستیک می گویند. پس توجه به grip و درک کردن آن، باعث می شود که بتوانید بر روی لیمیت یا حد خودرو برانید.
همیشه در تایرهای معمولی، قسمتی که با زمین تماس دارد کمی بیشتر از یک کف دست می باشد !


تمام نیروهای وارده هم دقیقا بر همین قسمت وارد می شوند، پس همیشه در هنگام ترمز، شتابگیری و پیچیدن به آرامی رفتار کنید تا از بیشترین چسبندگی و تماس تایر با زمین برخوردار باشید. با گاز دادن ناگهانی، چسبندگی تایرهای جلو کم و چسبندگی تایرهای عقب زیاد می شود و با ترمز بالعکس.

راههای زیادی برای افزایش چسبندگی وجود دارد مانند: قراردادن اسپویلرها بر روی خودرو برای بوجود آوردن فشار پایینی یا downforce یا تعویض تایر ها با اندازه های بزرگتر تا با سطح بیشتری از زمین در تماس باشند. در زمان رانندگی‌، وزن خودرو از چپ به راست، راست به چپ، عقب به جلو، ‌جلو به عقب و یا ترکیبی از اینها انتقال پیدا می کند.





لطفا برروی ادامه مطلب درزیرکلیک نمایید.


برچسب ها: آموزشگاه رانندگی، آموزشگاه رانندگی درگوگل، آموزشگاه رانندگی درتلگرام، آموزشگاه رانندگی درالکسا، آموزشگاه رانندگی درایران، آموزشگاه رانندگی درتهران، آموزشگاه رانندگی برای گواهینامه دارها،

تاریخ : شنبه 26 خرداد 1397 | 03:04 ق.ظ | نویسنده سایت : رامتین کریمی | نظرات
.: لطفا ازکلیه صفحات وصفحه اول بازدیدفرماییدودرصورت لزوم بامامشاوره رایگان داشته باشید هرآنچه درزمینه آموزش رانندگی واطلاعات بروز ومرجع خودرو میخواهید بامامشاوره کنید آکادمی مادوره های زیررابرگزارمی کند:1-دوره مقدماتی رانندگی 2-دوره نیمه حرفه ای رانندگی 3-دوره حرفه ای رانندگی 4-دوره فوق حرفه ای رانندگی 5-دوره رانندگی تدافعی 6-دوره رانندگی تهاجمی .تلفن های گویا:09391459697-09365974832-09195575452-09192435199-09191756615-09120259536باتشکرازبردباری وشکیبایی شما irandriving.ir :.